Rendelőnk kiemelt szakterülete a kezelések széles körét felölelő szájsebészet, amely talán a fogászat leginkább félelmet keltő része. Természetesen rendelőnkben alapelv a fájdalommentes ellátás így Ön semmilyen kellemetlenséget nem érez a beavatkozások folyamán. Büszkék vagyunk arra, hogy ezt a szakterületet nem végző kollégák hozzánk irányítják a bonyolultabb diagnózisú betegeiket.
Ehhez a tág területhez tartozik a fogazathoz és állcsontokhoz kapcsolódó betegségek gyógyítása – áttörésben visszamaradt (impactált illetve retinált) fogak sebészi ellátása, fogmegtartó kezelések sebészi módszerei, az állcsontok gyulladásos elváltozásai és cisztái – valamint korunk legnagyszerűbb fogpótlási módszere az implantáció és a csontpótlás lehetőségei.

A szájsebészeti beavatkozásokat a maximális pontosság érdekében, speciális Zeiss optikával szerelt szemüveg segítségével, nagyításában végezzük.

Precíziós szájsebészet

Implantológia

Fogbeültetéssel kapcsolatban az alábbi aloldalakon olvashat további információkat:
Implantációs műtét, egyfázisú/ kétfázisú implantáció
Metszés nélküli (tervezett) implantáció
Azonnali implantáció
Csontpótlás, Sinus lift

Gyökércsúcs rezekció

A nem gyógyuló gyökércsúcs illetve a gyökércsúcs körüli gyulladás eltávolítására szolgáló szájsebészeti technika amelynek célja egyrészt a fertőződés további terjedésének megakadályozása, másrészt legvégső lehetőségként a kihúzásra ítélt fog megmentése.
Rezekcióra csak tökéletesen gyökérkezelt fog esetén kerülhet sor, ezért első lépésben elvégezzük a gyökérkezelést illetve a gyökércsatornát fertőtlenítve a meglévő gyökértömés cseréjét. A műtét során az ínyen metszést ejtve feltárjuk a csúcsot fedő csontréteget és azon keresztül a gyökércsúcsot, a gyulladt részeket eltávolítjuk, végül zárjuk a sebet. Nagyobb kiterjedésű gyulladás esetén a keletkezett üreget csontpótló anyaggal töltjük fel.
A kezelés után hosszabb, nagyjából 6 hónap gyógyulási idővel kell számolnunk mialatt a csúcs körüli csontszövet újraépül, ekkor kontroll röntgenvizsgálat javasolt.

Áttörésben visszamaradt és számfeletti fogak sebészeti ellátása

Napjainkban gyakran előfordul, hogy bizonyos fogak nem- vagy nehezen törnek elő. Ilyenkor a fog sebészeti eltávolítása javasolt annak érdekében, hogy ne veszélyeztesse a környezetében lévő fogak épségét.

Tasakműtét

Pácienseink gyakran fájdalmas panasz nélkül érkeznek ugyan, de zavarja őket a fogak fokozott mozgathatósága. Ilyen esetekben röntgenfelvétel készítése és kiértékelése után sok esetben krónikus fogágybetegséget (csontpusztulást) diagnosztizálunk. Ennek terápiája a fogmegtartó sebészi tasakkezelés.

Nyálkahártya elváltozások kezelése

A szájüregi megbetegedések közül viszonylag gyakori nyálkahártya elváltozás az afta és a szájpenész. Aftát kiválthat vírusos fertőzés, allergia, idegi tényezők és sok esetben társul az immunrendszer gyengeségével. A tüneteként megjelenő gyulladt udvarral körülhatárolt kis fehér hólyagok égő, kellemetlen fájdalommal járnak.
A szájnyálkahártyán érzékeny fehér foltok formájában előforduló gombás megbetegedés a szájpenész, melynek kiváltó oka a bőrön és a nyálkahártyán előforduló candida fertőzés. A Candida folyamatosan jelen van a szervezetben, amely a biológiai egyensúly felborulásával elszaporodhat de akár hosszabb antibiotikus terápia során is kialakulhat.
A nyálkahártya elváltozásokat szisztémás vagy lokális gyógyszeres illetve szükség esetén lézeres terápiával kezeljük.

Állkapocs ízületi problémák kezelése

Sokszor tapasztaljuk, hogy pácienseink fül környéki-, rágáskor jelentkező fájdalommal, kattogó állkapocsízülettel jelentkeznek nálunk. A tünetetek hátterében számos rendellenesség állhat. Elsőként feltárjuk a fájdalom eredetét, majd a megfelelő terápiát alkalmazva orvosoljuk a problémát. Harapásemelés, dezorientációs sín illetve fájdalomcsillapító alkalmazása jelenthet megoldást ezekben az esetekben.